Valse start voor landelijk team

De landelijke competitie is ook weer van start gegaan. De 1e ronde van het seizoen 2022-2023 was op zaterdag 17 september.

In de 1e ronde moest Wapenveld het in een uitwedstrijd opnemen tegen WSDV 4 uit Wageningen. Op papier een wedstrijd die gewonnen kan worden, maar dan hadden we wel op volle sterkte moeten zijn. Een aantal vaste krachten had echter laten weten niet beschikbaar te zijn. Na veel moeite lukte het nog wel om met een volledig team achter de borden te verschijnen, maar dat betekende wel dat er flink was ingeleverd op het gebied van speelsterkte.
Ook de opstellingen bleken niet in ons voordeel. Op de borden 5 en 6 troffen Albert Lusink en Harry Beekman zwakke tegenstanders, waar onze teamleider had gehoopt dat ze iets sterkere tegenstanders zouden krijgen, maar die zaten juist aan de borden 7 en 8 tegen onze invallers. Dezen zouden meer kansen gehad hebben tegen de Wageningse borden 5 en 6. Het gevolg was dat al na 2 uur speeltijd een 4-4 tussenstand op het scorebord stond. Dirk van Doesburg kreeg een combinatie naar dam tegen. Harry Beekman zette zijn schijfwinst om in partijwinst. Albert Lusink had een schijf gewonnen en winst van een 2e schijf was niet te voorkomen. Toen ook dat een feit was had zijn tegenstander er genoeg van. Samantha Regterschot ging ten onder toen ze te vroeg haar kroonschijf opspeelde.
Daarna begon het lange wachten voor de spelers die uit waren, want pas na 16.00 uur kon de volgende uitslag genoteerd worden. Wim de Mol kreeg een dam tegen en verloor. Aan de borden 1 en 2 konden Erik Bakker en Alie Beekman geen vuist maken en moesten genoegen nemen met remise. Daarbij had Erik zelfs kunnen verliezen. Gerrit Eilander had het lastig, maar streed voor wat hij waard was. Hij leek te kunnen vechten voor remise, tot zijn tegenstander een winnende combinatie in het eindspel uitvoerde.
Geen beste start voor de Wapenvelders. Over 2 weken kunnen we zien of ze zich hersteld hebben, in een thuiswedstrijd tegen Heino.

De uitslagen en gespeelde partijen zijn te vinden op:

Albert Lusink

Geplaatst op maandag 19 september 2022 door maikel