Halve Finale NK 2012 jeugd in volle voorbereiding

Op vrijdag 6 en zaterdag 7 april a.s. zal Groot Stokkert weer overspoeld worden door dammers uit heel Nederland. Dit in verband met de halve finale NK dammen 2012 voor pupillen (10-13 jaar) en junioren (16-19 jaar).

Wapenveld is één van vier locaties in Nederland waar de halve finales georganiseerd worden. Per locatie gaan de hoogstgeplaatste spelers door naar de finale. Bij de pupillen betreft dit 4 spelers en bij de junioren 2. Naast de vorig jaar hoogstgeplaatste speler blijft er dan nog 1 keuzeplaats die door de KNDB zal worden ingevuld. De opening is op 6 april om 10:45 uur en de prijsuitreiking is op 7 april om 16:00 uur.

Bij de pupillen zullen in totaal 7 ronden worden gespeeld, waarbij de tegenstander wordt bepaald door de computer, gebaseerd op de speelresultaten (Zwitsers systeem). Namens Damclub Ons Genoegen zal 1e jaars pupil Vincent Houtjes een serieuze poging wagen om zich te plaatsen voor het NK Pupillen, dat van 30 april tot en met 5 mei in Zuidwolde (Drenthe) zal worden gehouden. Bij de junioren vindt een rondtoernooi plaats. Hier vinden we Rick Hakvoort uit Wezep (spelend bij DEZ/NGKZ Hattemerbroek) onder de deelnemers. Een volledig overzicht van alle spelers en de speeltijden vindt u op: www.damclub-onsgenoegen.nl/toernooien

Geplaatst op zondag 25 maart 2012 door cor