Geen bekervervolg voor dammers Eye-T Webdesign/OG

Het viertal van damclub Eye-T Webdesign/OG moest op zaterdag 26 mei aantreden in Huissen voor de eerste ronde van de landelijke bekercompetitie. Om de volgende ronde te bereiken moesten de Wapenvelders in een poule van 4 teams bij de eerste twee zien te komen. Geen geringe opgave, aangezien de tegenstanders allemaal uit hogere klassen in de normale competitie kwamen.

Ondanks dat dit een te zware opgave bleek konden de Wapenvelders met opgeheven hoofd het speelveld verlaten. De eerste wedstrijd, tegen MTB Hoogeveen, ging met 5-3 verloren. Na de winst van Rienk van Marle had Geurt Souman voor de gelijkmaker kunnen zorgen, maar onder druk van de klok kon hij de winst niet realiseren.

De tweede wedstrijd was tegen het team van De Oldehove. Albert Lusink wist met een slagkeuzecombinatie zijn team op voorsprong te zetten. Een voorsprong die echter werd omgezet in een 4-2 achterstand. Rienk van Marle had het lastig tegen een hoger ingeschatte tegenstander. Maar hij wist een fraaie valstrik in de stand te vlechten, waar zijn tegenstander met beide benen in trapte. Met een 4-4 eindstand als gevolg.

In de laatste ronde was er nog uitzicht op de volgende ronde, maar dan moest er wel van het sterke Micone uit Tilburg gewonnen worden. Alle goede bedoelingen ten spijt kwamen de Tilburgers toch op een 6-0 voorsprong. De remise van Albert Lusink zorgde er wel voor dat de nul van het bord verdween, maar voor dit seizoen was het bekeravontuur van de Wapenvelders ten einde.

Eye-T Webdesign/OGMTB Hoogeveen3-5
1R. van MarleJ. van Loenen2-0