Eerste winst voor dammers Eye-T/Ons Genoegen

Voor de landelijke competitie ontvingen de dammers van Eye-T Webdesign het team van damclub Almelo. Verwacht werd dat het een lastige wedstrijd zou worden, maar in werkelijkheid liep het allemaal op rolletjes voor de Wapenvelders.

Erik Bakker zette zijn team op voorsprong via een lichte combinatie. Weiswaar was Henk van Renselaar niet opgewassen tegen zijn tegenstander, maar hiermee was het Almelose kruit al verschoten. Albert Lusink liet zijn tegenstander vastlopen. Alie Beekman profiteerde van een onoplettendheid van haar tegenstander. Gerard Blok dwong schijfwinst af en dat voordeel was genoeg voor de winst.

Daartussendoor werden een aantal remises genoteerd, waardoor, bij een 10-4 tussenstand, de Wapenvelders nog een enkel puntje nodig hadden om de wedstrijd uit het vuur te slepen. Na de winnende voortzetting gemist te hebben, trok Freek Jongerman met remise zijn team over de streep. Jan Lammers voerde de score nog verder op via een winnende aanval.

Harry Beekman had de nodige problemen. Waar veel spelers zich gewonnen gegeven zouden hebben, offerde hij maar liefst 3 schijven om op dam te komen. Zijn vechtlust werd beloond, want zijn tegenstander kon de winst niet rond krijgen.

Met de 14-6 overwinning werd de laatste plaats verlaten en kunnen de Wapenvelders nog goede hoop koesteren op overleving in deze klasse.
De persoonlijke uitslagen:

Eye-T Webdesign/OGAlmelo14-6volgorde
1Jan LammersRonnie Kamp2-09
2Gerard BlokGerard Krol2-07
3Alie BeekmanGert Jan Kolsté2-05
4Harry BeekmanFrank Eektimmerman1-110
5Henk Mostert Azn.Edwin van Hofwegen1-14
6Albert LusinkHans Lucassen2-03
7Henk van RenselaarAnton Jurg0-22
8Freek JongermanRoelof de Haan1-18
9Erik BakkerDanny Crompvoets2-01
10Jaap StegemanJan Wienk1-16

Voor de provinciale titelstrijd moest het 2e team van Eye-T/OG het opnemen tegen de regerende kampioen SSS Kampen.
De overwinningen van beide jonge topspelers aan de kant van Kampen werden gecompenseerd door zeges van Henk van Renselaar en Freek Jongerman. Met een eindstand van 6-6 als gevolg.

SSS KampenEye-T Webdesign/OG 26-6
1B. HensenHenk van Renselaar0-2