Landelijke team verliest van koploper

In de landelijke competitie hadden de dammers van Eye-T Webdesign/Ons Genoegen een lastige wedstrijd voor de boeg in de vorm van de uitwedstrijd tegen Hijken DTC 2. De tegenstander was op dat moment lijstaanvoerder in deze klasse. De meeste Wapenvelders hadden dan ook een tegenstander met een flink hogere rating dan zij zelf.

Henk Mostert Jzn en Jaap Stegeman moesten dan ook al vrij snel de vlag strijken, maar desondanks hadden de bezoekers lang uitzicht op een goed resultaat. Erik Bakker speelde lang met een schijf achterstand, maar door het einde nog eens twee schijven weg te geven wist hij nog juist het smalle pad naar remise te vinden. Na nog een aantal remises kon Jan Lammers via een fraai gespeelde, strategische, partij de aansluitingstreffer scoren. De Wapenveldse hoop was gevestigd op Henk Mostert Azn, maar zijn voordeel was niet toereikend voor winst.

Het verlies van Freek Jongerman was onnodig, maar aan het hoogste bord wist Harrie Beekman knap stand te houden tegen de kopman van de thuisploeg.
Het eindresultaat was een eervolle 12-8 nederlaag, die hoop geeft voor het vervolg van de competitie.

Hijken DTC 2Eye-T Webdesign/OG12-8
1H. Kalk- Harrie Beekman1-1