Landelijke team haalt knap punt binnen met een 10-10

Zaterdag moest het eerste team van Ons Genoegen thuis tegen naamgenoot Ons Genoegen uit Drachten. Deze kwam met 10 sterke spelers naar Wapenveld. Het eerste voordeeltje was voor Wapenveld, er waren 3 tegenstander een half uur later waardoor deze spelers iets minder tijd hadden om mee te starten.

Na 2 uur spelen zag het er nog niet heel erg verkeerd uit voor Wapenveld. Toen Erik Bakker als eerste 2 punten binnenhaalde en later ook Jan Lammers zagen we kansen. Het volgende goede nieuws was dat Maikel van den Esker remise speelde tegen op papier een sterke speler, evenals Henk Mostert en Alie Beekman. Het stond toen 7-3 en Wapenveld begon toch langzaam hoop te krijgen.

Helaas kon Harry Beekman, die de hele wedstrijd onder druk stond, er geen punt uithalen en Henk Mostert verloor de partij ook, wat niet helemaal verwacht werd.

Maar gelukkig hield Gerard Blok op bord 1 de schade beperkt door heel knap zijn voordeel uit te spelen naar een overmacht eindspel. 9-7 met nog 2 wedstrijden.

Deze 2 partijen speelde Albert Lusink en Henk van Renselaar. Beide spelers hadden remise binnen handbereik, maar stonden wel nadelig. Lusink die een tegenstander had met maar liefst 1382 rating haalde na een spannend eindspel remise! Het 10e punt was binnen!

Van Renselaar die ook altijd nog remisekansen had, kon het 11e punt binnen halen. Helaas tuinde hij in een verrassend eindspel zetje, waardoor hij zijn tegenstander de hand moest geven. Hij moest met zijn dam 1 veld verder om zijn punt binnen te halen.

Wapenveld mag zeer tevreden terug kijken met de 10-10 en maakt zo nog (goede) kansen om volgend jaar ook in de eerste klasse te blijven!

Geplaatst op maandag 4 februari 2013 door Eva