Eye-t Webdesign strandt in eerste bekerronde

Het bereiken van de, verloren, finale van de provinciale bekercompetitie, was voor het viertal van Eye-t webdesign voldoende om zich te plaatsen voor de landelijke bekercompetitie. Iets wat de Wapenveldse dammers eerder gelukte in 2012. Net als toen werd er in de eerste ronde in poules van 4 teams gespeeld, waarvan de nrs, 1 en 2 zich plaatsen voor de volgende ronde.

Destijds was de eerste voorronde het eindstation voor de Wapenvelders, na een gelijkspel en twee nederlagen en dat resultaat moest dus verbetert worden. Maikel van den Esker en Albert Lusink waren ook toen onderdeel van het team, voor Erik Bakker en Vincent Houtjes was het hun debuut bij de landelijke bekercompetitie.

In de eerste wedstrijd leverden een knappe overwinning van Maikel en remises van Erik en Albert een 4-4 gelijkspel op. Daarmee was in ieder geval het resultaat van 2012 al geëvenaard.In de tweede wedstrijd opnieuw winst voor Maikel, die het daarmee veel beter deed dan in 2012, toen hij zonder punten terug moest. Albert speelde opnieuw remise, maar Erik en Vincent verloren hun partij, waardoor deze wedstrijd met 5-3 verloren ging.

In de laatste wedstrijd was WSDV uit Wageningen de tegenstander. Dit team had in de voorgaande ronden van de 8 partijen er 7 gewonnen en 1 remise gespeeld. Dit krachtsverschil bleek ook duidelijk want de Wapenvelders gingen er met 8-0 keihard af. Vincent was nog het dichtst bij een remise, maar het overmachtseindspel bleek onhoudbaar.

Daarmee kwam ook dit jaar een einde aan het landelijke bekeravontuur.

De uitslagen en eindstand

Geplaatst op maandag 25 mei 2015 door Eva