Landelijke team start competitie met overwinning

Nadat vorig seizoen de promotie net gemist werd, moesten de dammers van Eye-T Webdesign het opnieuw proberen in de 2e klasse B. In Westerhaar was het 3e team van WvM de eerste tegenstander. De Wapenvelders moesten een paar vaste krachten missen, wegens vakantie en zakelijke verplichtingen.Landelijke team start competitie met overwinning

Hierdoor kon Niek Regterschot zijn debuut in de hoofdmacht maken. Helaas voor hem bleef hij echter puntloos. Even daarvoor moest ook Henk Mostert Jr. een nederlaag slikken. Bij die 4-0 tussenstand droomden de gastheren al van een overwinning, maar de bezoekers begonnen aan hun inhaalrace. Albert Lusink verzilverde zijn gewonnen positie en Jaap Stegeman scoorde de gelijkmaker via een doorbraakactie.

Aan bord één had Maikel van den Esker schijfwinst afgedwongen, maar die schijf stond wel ver op de vijandelijke helft. Toch kon hij hem verdedigen en een fraaie zege boeken. Een bord lager had Henk Mostert Sr. een dam gehaald en dit pronkstuk voltooide het sloopwerk. Harry Beekman was vorig jaar de topscorer in deze klasse en hij ging rustig door met winnen. Gerrit Eilander leek in een verloren positie terecht gekomen te zijn, maar op de een of andere manier wist hij de zaken om te draaien en de winst binnen te halen. Alie Beekman verliest niet vaak, maar deze wedstrijd was een uitzondering. Het laatste woord was aan Henk van Renselaar. Het overmachtseindspel was duidelijk gewonnen en zijn tegenstander liet het zich ook niet meer bewijzen. In een wedstrijd zonder remises kwam de eindstand daarmee op 6-14.

Witte van Moort 3 - Eye-t Webdesign 614
Johan van Dijk (1137) - Maikel van den Esker (1088) 024
Alex Noppers (1012) - Henk Mostert Azn (1089) 026
Jeffrey Steen (920) - Alie Beekman-van Duinen (1100) 209
Adriaan Noppers (961) - Henk van Renselaar (936) 02#
Bennie Lawant (773) - Albert Lusink (1106) 022
Willem Fokkert (753) - Gerrit Eilander (948) 028
Bennie Hendriks (679) - Jaap Stegeman (819) 025
Roelof Schippers sr. (796) - Henk Jzn Mostert (847) 201
Hilco Harms (833) - Harry Beekman (1081) 027
Koert Meuleman (786) - Niek Regterschot 203

Op de foto: debutant Niek Regterschot verloor helaas zijn partij.

Geplaatst op zondag 18 september 2016 door WebM