Goede Herder School wint schooldamkampioenschap

Woensdag 18 januari was het jaarlijkse schooldamkampioenschap voor de basisscholen van Gemeente Heerde e.o., georganiseerd door damclub Eye-webdesign/Ons Genoegen Wapenveld.Goede Herder School wint schooldamkampioenschap

Alle scholen konden er aan mee doen en er waren hierdoor maar liefst 11 teams die mee deden. De deelnemende teams kwamen uit Wapenveld, Heerde en zelfs Oene. Vooraf kregen de scholen wat ondersteuning van de damvereniging zodat de leerlingen de regels wisten en ook een beetje konden oefenen met hun klasgenoten. Hierdoor kwamen er hele spannende partijen langs. De eerste 4 teams gaan door naar de halve finale van de provincie. Na acht ronden bleek de Goede Herder School uit Wapenveld het sterkst, het team behaalde 15 punten. Ze speelden alleen gelijk tegen de nummer 2, de school met de Bijbel (14 punten). Nummer 3 werd Het talent (13 punten), en 4e werd De Parel (10 punten).

Eindstand:

1. Goede Herder School 1 15