Rienk van Marle wint zinderende Paddenbokaal finale!

Een droom finale zou zijn om Albert Lusink, de Phil Taylor van Ons Genoegen te zien dammen in de finale tegen Rienk van Marle, de van Gerwen van Ons Genoegen. Dit sprookje kwam uit.

Om je voor de finale te plaatsen hebben ze al een hele weg afgelegd.

Albert Lusink wist te winnen van Albert Borreman, Zwier Zevenhuizen, Henk van Renselaar, Rick Hakvoort

Rienk van Marle was de eerste ronde vrij, won van Maikel van den Esker, Gerrit Eilander, Erik Bakker.

Hoewel Rienk van Marle heel veel wint op de vereniging, is het ‘gek genoeg’ al een jaar of 3 a 4 geleden dat van Marle deze bokaal won. Er stond dus zeker wat op het spel.

Lusink ging de aanval in, en van Marle ging verdedigen. Hoe verder de partij hoe meer Lusink in zijn spel kwam en het was gewoon een prachtige aanval van Lusink. Van Marle die ook nog eens in tijd nood zat, deed een noodgreep naar een dam. Lusink had nog 8 schijven en van Marle 4 en even zag het er naar uit dat Lusink de partij zou winnen. Toch schuilde er nog een addertje onder het gras want van Marle kon een ruil nemen waardoor het nog een remise eindspel werd.

Lusink baalde hier uiteraard van en zat met een andere motivatie als van Marle achter het bord voor de sneldam barrage. Van Marle haalde hierin een combinatie uit wat hem een schijf winst opleverde. Dit betekende ook de overwinning voor van Marle!

Hoewel van Marle aangaf nog nooit zo onverdiend iets gewonnen te hebben, was het wel een overwinning en ook die telt. Van Marle wint dus de finale!

Geplaatst op dinsdag 17 april 2018 door Maikel