Samantha Regterschot 14e op het NK dammen

Donderdag 10, vrijdag 11, en zaterdag 12 mei was het NK pupillen meisjes in Hoogenveen. Er waren 20 deelneemsters die meededen aan dit toernooi. In deze 3 dagen werd 8 partijen gespeeld. Uiteraard stond de titel 'Nederlands kampioen' op het spel, maar ook kon je je plaatsen voor het EK en WK.Samantha Regterschot 14e op het NK dammen

Het was even spannend om te kijken of Samantha het niveau aan zou kunnen, omdat ze nog niet eerder heeft mee gedaan aan een toernooi als dit, maar hier bracht ze in de eerste ronde al duidelijkheid in. Ze won van Chevonne Barkel! De tweede en derde ronde die ook gespeeld werden op donderdag werden verloren, hoewel dit niet helemaal had gehoeven.

Ronde vier werd gespeeld op vrijdag en die won ze, waardoor ze op 4 punten uit 4 wedstrijden stond. Uiteraard is het niet niets om zoveel te dammen tegen zulke goede tegenstanders. Hierdoor kwam ze net wat te kort tegen Mirte Verheijen (ronde 5) en rond 6 verloor ze van Puck Boudens. Puck had al een rating, wat duidt op enige ervaring. Iets wat Samantha net miste om de 3 om 1 naar remise te spelen.

Zaterdag werden de laatste twee ronde gespeeld. Ronde zeven won ze van Emile Schop. De laatste partij was misschien nog wel het spannendst, want Samantha wilde een schijf naar links zetten, maar noteerde hem naar rechts (ook iets wat totaal nieuw was, het noteren) en toen ging de schijf ook naar rechts. Hierdoor kwam Samantha een schijf en een dam achter. De meeste mensen zouden hebben opgegeven, maar Samantha ging door en mede door een foutje van haar tegenstander kon ze remise halen!

7 punten uit 8 wedstrijden betekende de 14e plek van Nederland

Zie alle uitslagen en partijen van het NK:

Samantha Regterschot 14e op het NK dammen

Geplaatst op maandag 14 mei 2018 door Maikel