Eye-T webdesign 1 wint van Eye-T webdesign 2

De provinciale clubcompetitie is ook weer gestart. In de hoofdklasse met een ontmoeting tussen ons eerste team en het tweede. Twee seizoenen geleden leidde dit tot een verassende 5-7 overwinning voor het tweede, maar vorig seizoen volgde de revanche met maar liefst 12-0.

Bord 6: Erik Bakker – Gerrit Eilander. Gerrit zag een leuke doorbraak, maar vergat daarbij dat Erik een naslag naar dam had. Met 2 schijven meer won Erik het afspel.

Bord 5: Geurt Souman – Paul Borreman. Geurt won een schijf en de partij.

Bord 4: Albert Lusink – Gertie van Renselaar. Gertie liet een afwikkeling toe, waarbij beiden 4 schijven overhielden. Albert ging hier op in, want hij had gezien dat de overblijvende stand gunstig voor hem was. Terecht zoals bleek, want het eindspel was winnend.

Bord 1: Rick Hakvoort – Niek Regterschot. Een dubbele dreiging leverde Rick schijfwinst op. Dat was genoeg voor partijwinst.

Bord 2: Rienk van Marle – Henk van Renselaar. De strijd tussen beide teamleiders. Rienk had een schijf gewonnen. Deze moest hij later weer inleveren, maar hij deed dit zodanig dat de overblijvende stand voor hem gewonnen was.

Bord 3: Maikel van den Esker – Freek Jongerman. Een forse aanval van Maikel dwong Freek om een schijf te offeren. Ook hier werd de schijf weer terug gewonnen, maar bleek het positievoordeel van Maikel beslissend.

Daarmee was de 12-0 eindstand van vorig seizoen nog eens over gedaan.

Geplaatst op donderdag 11 oktober 2018 door Maikel