Opnieuw winst voor Eye-T Webdesign

Voor de dammers van Eye-T Webdesign was de Achterhoek het strijdtoneel tijdens de 4e ronde van de landelijke competitie. Tegenstander was het team van DIOS/IJsselstreek.

De Wapenvelders kenden wat personele problemen, maar uiteindelijk gingen we toch met een compleet tiental op pad. (Wij wel!). Dat betekende wel dat jeugdspeelster Samantha Regterschot haar debuut mocht maken. De wedstrijd werd gespeeld in een inspirerende omgeving, want op het veldje tegenover de speelzaal liepen een aantal DAMherten rond.

In de wedstrijd kwamen de Wapenvelders op voorsprong, dankzij Henk Mostert Jzn., die een opgedrongen schijf van de tegenstander via een achterloop wist te veroveren. Daarna volgde een 2e schijf en partijwinst. Remises bij Gerrit Eilander en Jaap Stegeman hielden de voorsprong intact. Samantha speelde een goede partij maar kwam nog net iets te kort en dat betekende de gelijkmaker. Albert Lusink kon onvoldoende vat krijgen op zijn tegenstander en moest genoegen nemen met remise. Henk Mostert Azn nam een leuke combinatie naar dam, maar deze bleek net niet voldoende voor winst. Erik Bakker speelde weer in aanvallende stijl en strafte een foutieve achterloop van zijn tegenstander af. Na de remise van Henk van Renselaar waren alleen Alie en Harry Beekman nog in de strijd. Alie brak door naar dam. Haar tegenstander deed hetzelfde maar moest daarvoor zoveel schijven investeren, dat verdere tegenstand nutteloos was. Harry had een lange dag. Eerst was hij al op de fiets naar de Achterhoek gereden en vervolgens had hij ook nog eens de langste partij. Het eindspel leek remise, maar met een leuke finesse wist Harry de winst binnen te halen. De terugreis legde hij wel, met fiets en al, per auto af. Daarmee kwam de eindstand op 13-7 in Wapenvelds voordeel. Hierdoor legde Eye-T beslag op de 1e plaats op de ranglijst, weliswaar gedeeld, maar met de beste bordpunten.

Geplaatst op maandag 29 oktober 2018 door Maikel