Derby prooi voor Eye-T webdesign

In de 2e ronde van de provinciale competitie stond voor het zestal van Eye-T webdesign een derby op het programma. Een uitwedstrijd tegen de buren uit Hattemerbroek.

Door Albert Lusink

De spelers zijn bepaald geen onbekenden voor elkaar. Aan de kant van de bezoekers 2 spelers die ook in Hattemerbroek voor de interne competitie spelen of hebben gespeeld. De thuisploeg kende drie spelers die in de landelijke competitie voor Wapenveld uitkomen. In de wedstrijd kwam Wapenveld op voorsprong, dankzij Rick Hakvoort die zijn tegenstander combinatief de baas was. Antoon de Munnik trof een tegenstander die de flanken opzocht. Zelf bouwde hij aan een sterk centrum en dat bleek genoeg voor de overwinning. Geurt Souman en Henk Mostert hielden elkaar in evenwicht, met remise als resultaat. Albert Lusink zadelde zijn tegenstander met allerlei problemen op. Zijn tegenstander hield al rekening met een nederlaag, maar wist met remise te ontsnappen. Rienk van Marle bracht, in samenwerking met zijn tegenstander, een ongewoon speltype op het bord. Uiteindelijk was ook hier remise het resultaat. Niek Regterschot speelde tegen Alie Beekman de langste partij van de avond. Hoewel hij tegen een centrumoverwicht moest opboksen werd ook hier het evenwicht niet beslissend verbroken. Eindstand 4-8 in Wapenvelds voordeel.

Geplaatst op donderdag 1 november 2018 door Maikel