Bekerwedstrijden bij Eye-T Webdesign

Maandag 25 maart was het bekeravond in Wapenveld. Op het programma stonden een tweetal wedstrijden. Het landelijke team ontving het viertal van Westerhaar 2 en voor de provinciale bekerwedstrijden mochten 2 teams van Eye-T Webdesign onderling uitmaken wie van hen door mocht naar de volgende ronde.

Het landelijke team bestond uit: Rick Hakvoort, Rienk van Marle, Maikel van den Esker en Erik Bakker. In de wedstrijd met het normale speeltempo eindigden alle partijen in remise, al ging dat voor de een wat moeizamer dan voor de ander. Dus sneldammen moest de beslissing brengen. Erik zorgde daarin voor een 2-0 voorsprong, maar omdat Maikel verloor werd het 2-2. Rick speelde al snel met een schijf voorsprong. Naar eigen zeggen maakte hij het daarna zichzelf moeilijker dan nodig was, maar hij won wel. Nu had Rienk genoeg aan remise en dat puntje liet hij zich niet meer ontgaan. Eindstand 5-3 en Eye-T Webdesign door naar de volgende ronde.
De uitslagen en partijen zijn te zien op:

In de provinciale bekercompetitie dus een onderling duel tussen 2 teams uit Wapenveld. Team 1 bestond uit Geurt Souman, Gertie van Renselaar, Niek Regterschot en Albert Lusink. Zij mochten het opnemen tegen Freek Jongerman, Gerrit Eilander, Paul Borreman en Jaap Stegeman. Albert had Jaap al snel in grote problemen gebracht. Toen Jaap meende zich via een ruil wat lucht te verschaffen, bleek dat hij zich had verkeken en met 2 schijven achter gaf hij zich gewonnen. Gertie liep achter 2 schijven van Gerrit, maar vergat daarbij dat Gerrit kon plakken en kon gelijk opgeven. Geurt had een voordelig klassiekje op het bord gekregen tegen Freek. Hoewel dit flink veel zetten in beslag nam, leidde dit tot winst voor Geurt. Paul probeerde nog wel om tegen Niek de gelijkmaker te scoren, maar Niek vond feilloos de weg naar remise. Team 1 wint met 5-3.
Ook van deze wedstrijd zijn de uitslagen en partijen te zien en wel via:

Op dinsdag 2 april volgt een uitwedstrijd tegen de volgende tegenstander, Wierden.

Geplaatst op donderdag 28 maart 2019 door Maikel