Landelijk team begint met gelijkspel

Dat het landelijke team een lastig seizoen gaat krijgen is, na de promotie naar de 1e klasse, niets nieuws. De tegenstander in de 1e ronde, MTB 2 uit Hoogeveen, zou 1 van de ploegen moeten zijn waartegen iets te halen zou zijn. Maar ongetwijfeld zullen de tegenstanders iets dergelijks gedacht hebben.

Voor Eye-T Webdesign begon de wedstrijd gunstig. Na een remise van Geurt Souman sloeg de familie Beekman toe. Harry Beekman had door een eenvoudig zetje een schijf gewonnen en liet zich de winst niet meer ontglippen. Alie Beekman haalde een fraaie combinatie naar dam uit. Haar tegenstander had nog de kans om de dam onschadelijk te maken, ten kostte van een schijf achterstand, maar liet dit na omdat hij de overblijvende situatie kansloos achtte. Nu kon hij echter ook na een paar zetten de strijd staken. Daarmee was echter aan Wapenveldse zijde de koek op. Albert Lusink trof een jonge tegenstandster, die al in de openingsfase veel tijd verbruikte. Daarmee kon ze niet voorkomen dat Albert positioneel aan de leiding kwam. Maar na veel rekenwerk kon ze een nederlaag  voorkomen. De tegenstandster van Henk Mostert was zelfs nog iets jonger, maar net als in hun vorige ontmoeting, een paar seizoenen terug, ging ze met beide punten aan de haal. Erik Bakker liet zich van het centrum wegdrukken en dat betekende de gelijkmaker. Na de gelijkwaardige remise van Gerrit Eilander leken de beste kansen voor de bezoekers. Maikel van den Esker kon zijn betere stand niet in winst omzetten. Zowel Freek Jongerman als Henk van Renselaar zaten zwaar in de problemen. Maar beiden wisten een minderheidseindspel te bereiken, dat zowaar nog voor allebei een remise opleverde. Daarmee kwam de eindstand op 10-10, waarmee beide teams tevreden konden zijn.

De uitslagen en alle partijen zijn te volgen via:

In de 2e ronde staat een moeilijke wedstrijd op het programma. Dan komt titelkandidaat EDC uit Enschede op bezoek in Wapenveld.

Geplaatst op zondag 6 oktober 2019 door Maikel