Winst en verlies voor provinciale teams

Op 18 november was de speelzaal in “De Rots” goed gevuld met twee wedstrijden voor de provinciale competitie. Het eerste team ontving een zestal uit Dronten, terwijl het derde team bezoek kreeg van Heino.

Het eerste team was vooraf zwaar favoriet en Erik Bakker liet al snel zien dat die favorietenrol terecht was. Hij combineerde naar dam en toen de dubbeldekker eenmaal van het bord was verdwenen stond hij 3 schijven voor. Een paar zetten later slalomde hij nogmaals door de vijandelijke linies, waarna zijn tegenstander er de brui aan gaf. De tegenstander van Rick Hakvoort leek vergeten dat de klok onderdeel van het spel was. Hij dacht zo lang na dat hij ver voor de tijdcontrole al door de vlag ging, in een moeilijke stelling, dat wel. Rienk van Marle gaf 3 schijven weg om er 5 terug te slaan, met doorbraak naar dam en hiermee was ook deze partij beslist. Maikel van den Esker had al vroeg een schijf kado gekregen van zijn tegenstander. Daarna kwam er nog een spannende stand op het bord, maar Maikel won wel. Daarmee stond de winst voor de Wapenvelders al vast. Albert Lusink en Geurt Souman konden niet door de verdediging van hun tegenstanders breken. Beide partijen eindigden in remise. Eindstand 10-2 voor Wapenveld.

Het derde team trof in Heino een moeilijke tegenstander, die gemiddeld met een flink aantal rating punten meer achter het bord kwam. Zo bekeken is de 5-7 nederlaag zeker niet slecht. Van deze wedstrijd zijn geen partijen bewaard gebleven en dus ook geen karakteristieken. Wel moet worden opgemerkt dat de enige winstpartij voor de thuisploeg op naam kwam van Samantha Regterschot.

De uitslagen en partijen van Eye-T tegen Dronten zijn te vinden op:  https://toernooibase.kndb.nl/opvraag/detailscl.php?Ui=57544&Id=8715&se=20

De uitslagen van Eye-T 3 tegen Heino zijn te volgen op:  https://toernooibase.kndb.nl/opvraag/detailscl.php?Ui=57585&Id=8715&se=20

Geplaatst op dinsdag 19 november 2019 door Maikel