Landelijke team kan niet winnen

Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar stond voor het landelijke team de uitwedstrijd tegen Roden/Leek op het programma. Zou het, tegen de rode lantaarndager, lukken om tot winst te komen?

Het begon al met een tegenvaller, omdat Maikel van den Esker zich wegens ziekte moest afmelden, waardoor Gertie van Renselaar  op het laatste moment als invaller werd opgeroepen. Bij het uitwisselen van de opstellingen bleek dat de thuisploeg zich versterkt had met 2 spelers met een rating boven de 1100, die niet in de vaste opstelling voorkwamen. Bij veel Wapenvelders riep dit een gevoel op van “Dat hebben wij weer”, want dit was al de derde keer op rij, dat ons iets dergelijks overkwam. Maar goed, volgens de reglementen kan dat. Ook bleek de speelzaal op zijn zachtst gezegd niet ideaal te zijn. Van de ene kant muziek en geluid van een sportzaal en van de andere kant het geluid van omvallende kegels van een bowlingbaan.

Over de wedstrijd valt weinig te vertellen. Freek Jongerman liet een combinatie naar dam toe en deze bleek winnend. Achteraf bleek dit de beslissing in de wedstrijd, want daarna volgde een serie van 7 remises, waarbij alleen de beide Van Renselaars misschien uitzicht hadden op meer. Erik Bakker probeerde nog om de gelijkmaker op het bord te brengen, maar dat was teveel van zijn stand gevraagd en een nederlaag was het gevolg. Wim de Mol zat als laatste nog achter het bord, maar ook hier was remise het resultaat. Door deze 12-8 nederlaag is ons team nu afgezakt naar de laatste plaats.

De uitslagen en mogelijk later ook de partijen zijn te vinden op:

Geplaatst op zondag 5 januari 2020 door Maikel