Viertallen Eye-T Webdesign succesvol in bekerstrijd

De eerste week van maart ging ook de provinciale bekerstrijd van start. Namens “Ons Genoegen” doen maar liefst vier viertallen een gooi naar de beker.

Van deze teams had het vierde de gemakkelijkste loting. Aangezien er 15 teams hadden ingeschreven, was er één vrijloting en zij trokken het groene balletje.

Her derde team opende het bal op maandag, met een thuiswedstrijd tegen Dedemsvaart. Geert Jan Smit boekte een belangrijke overwinning, terwijl zijn tegenstander toch 100 ratingpunten meer achter zijn naam had staan. Freek Jongerman deelde de punten met zijn ervaren tegenstander en dankzij winstpartijen van Paul Borreman en Jaap Stegeman werd een 7-1 overwinning en een plaats in de volgende ronde geboekt.

De beide andere teams kwamen een dag later in actie. Het tweede team hoefde daarvoor niet ver te reizen, want zij hadden een uitwedstrijd tegen de buren van Hattemerbroek. Verwacht werd dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden, totdat bleek dat de tegenstander het zonder een aantal belangrijke spelers moest doen. Gerrit Eilander verloor aan bord 1 en aan bord 2 hield Geurt Souman zijn sterke tegenstander op remise. Winstpartijen van Erik Bakker en Henk van Renselaar bepaalden de eindstand op 3-5. Ook het tweede team gaat door naar de volgende ronde.

Met een uitwedstrijd tegen Den Ham 2, had het eerste team de op papier makkelijkste tegenstander. Dat bleek al uit de gemiddelde teamratings. Die van de Wapenvelders lag maar liefst 495 punten hoger dan die van de tegenstanders. Terwijl Rienk van Marle afwezig was en vervangen werd door Antoon de Munnik. Maikel van den Esker opende de score. Na een wel heel vreemde opening van zijn tegenstander kwam hij 2 schijven voor en niet veel later kon hij de felicitaties in ontvangst nemen. Antoon de Munnik had ook een schijf gewonnen, maar leverde die voorsprong weer in met remise als resultaat. Rick Hakvoort bracht meer tijd door in de zaal dan achter zijn bord, maar hij won wel. De tegenstander van Albert Lusink had het kerkhofveld bezet. Albert liet vervolgens zien waarom dit veld deze naam heeft gekregen. Hij won deze schijf, en hoewel hij er in gewonnen stand iets te makkelijk over dacht, uiteindelijk ook de partij. Eindstand 1-7 en door naar de volgende ronde.

De uitslagen en enkele partijen zijn te zien op:

Geplaatst op woensdag 4 maart 2020 door Maikel