Indeling nationale competitie bekend

Of de landelijke competitie voor het seizoen 2020/21 door kan gaan, en zo ja, in welke vorm en wanneer is nog een vraagteken, maar op de website van de KNDB is alvast de indeling bekend.

In de 2e klasse B is Eye-T Webdesign ingedeeld bij de volgende teams:
DC Apeldoorn
DamRa Raalte
Vechtstreek Gramsbergen
DEZ Laren
DIOS IJsselstreek Beltrum
Harderwijk 2
Hartholt Olie Heino
DC Hoogeveen 3
SSS Kampen 2
Witte van Moort 3 Westerhaar

De meeste van deze teams zijn oude bekenden, maar toch zijn er 2 nieuwkomers. Weliswaar hebben wij eerder, in de landelijke competitie, tegen Apeldoorn gespeeld, maar nadat deze club ophield te bestaan, werd deze een jaar geleden weer nieuw leven ingeblazen. We herinneren ons nog de oefenwedstrijd die we begin vorig seizoen tegen Apeldoorn hebben gespeeld.
De andere nieuwkomer is SSS Kampen 2. Vorig seizoen gaf Kampen al aan dat ze overwogen om dit seizoen ook met een 2e team aan de landelijke competitie te willen deelnemen. Mits de plannen om in de 2e klasse met 8-tallen te gaan spelen zouden doorgaan. (Kampen 1 speelt in de 2e klasse A).
En daarmee komen we op de volgende verandering. Dit seizoen spelen we dus met teams die uit 8 spelers bestaan en niet meer uit 10.  Voor veel teams zal dit betekenen dat het makkelijker wordt om een volledig team op te stellen.
Als het programmaboekje uitkomt, met het rooster en de teamopgaven, wordt misschien duidelijker wie de kandidaten voor de titel zijn.

Geplaatst op zaterdag 27 juni 2020 door Maikel