Digitale clubavond met hindernissen

Na een week van mogelijke sneeuwpret, afgesloten met een dag waarop de ijzel toesloeg, was het maandagavond weer tijd om het digitale dambord uit de kast te halen.

Deze avond hadden 7 spelers zich aangemeld. Voor iedere partij kregen de spelers 5 minuten bedenktijd plus 3 bonusseconden per gespeelde zet. Op deze manier zou het mogelijk moeten zijn dat alle spelers een keer tegen elkaar konden spelen. Alleen moet dan de elektronica wel meewerken. Normaal is dat geen probleem, maar deze avond zat het niet mee.

Eerst was het Henk van Ommen, die na 3 partijen een computerprobleem kreeg en niet verder kon spelen. Daarna kon Geurt Souman, midden in zijn partij, ineens niet meer zetten en verloor op de klok. De volgende partijen kon hij wel weer normaal afwerken. Vanwege deze problemen, en bovendien omdat het hierdoor al wat later op de avond was geworden, werd de laatste ronde maar niet meer gespeeld. Het gevolg was wel een eindstand met een verschil in het aantal gespeelde partijen, maar het belangrijkste was toch dat de spelers elkaar weer op het dambord getroffen hadden.

Freek Jongerman kon voor zijn partijen de felicitaties al in ontvangst nemen, al was dat dan omdat hij 2 dagen eerder weer een jaartje aan zijn leeftijd had kunnen toevoegen. Hij is de laatste weken ook buiten de clubavond vaak actief met dammen via de computer en dat is te merken aan zijn resultaten. Deze avond speelde hij 6 partijen, verloor geen enkele partij, won 3x en speelde 3 remises, totaal 9 punten. Rienk van Marle verloor zijn partij tegen Geurt Souman, maar won de andere 4 partijen en kwam dus tot 8 punten. Geurt Souman kwam ook tot 5 partijen. Naast zijn nederlaag doordat het systeem hem in de steek liet moest hij ook een puntendeling toestaan en bleef zo op 7 punten steken. Albert Lusink kwam maar tot 4 partijen, die hem evenveel punten opleverden. Was hij wat minder slordig in de afwerking geweest dan hadden dat 3 punten meer kunnen zijn. Daarna volgden Jaap Stegeman, met 3 uit 6, en Wim de Mol, met 2 uit 5.

Henk van Ommen kwam door zijn computerstoring niet verder dan tot 3 partijen en bleef op een enkele remise steken

Helaas geen leuke fragmenten dit keer. Volgende week gaan we weer verder, liefst met nog meer spelers en mogelijk dan ook weer met mooie slagzetten.

Geplaatst op dinsdag 16 februari 2021 door Maikel