Eye-T Webdesign wint ook 2e wedstrijd

Na de winst in de openingswedstrijd stond voor de 2e ronde een uitwedstrijd tegen het 2e team van Harderwijk op het programma.

Vooraf was de verwachting dat beide teams ongeveer gelijkwaardig zouden zrijn. Bij het bekend worden van de opstellingen bleek echter dat de thuisclub een aantal versterkingen had opgeroepen. Ook het Wapenveldse team kende een aantal wijzigingen ten opzichte van de 1e wedstrijd, maar dat waren niet allemaal versterkingen.

De eerste score was voor de Harderwijkers. Albert Lusink stond al onder druk toen hij een opvallende fout maakte. Hij dacht een combinatie te kunnen nemen, maar dat bleek een misrekening. Hierdoor kwam hij een schijf achter en kon zich hiervan niet meer herstellen. Maar ook de tegenstander van Wim de Mol wilde een combinatie nemen die niet klopte. Het kostte hem zelfs 2 schijven en dat betekende op den duur de gelijkmaker. Bij het bord van Henk van Renselaar was weer een behoorlijke brandlucht te ruiken. Toen de rook was opgetrokken had onze voorzitter een schijf meer en winst van een volgende schijf was niet meer te voorkomen, dus mocht hij de felicitaties in ontvangst nemen. Gerrit Eilander had kunnen verliezen, maar toen zijn tegenstander het verkeerde plan koos, kon Eilander met remise ontsnappen. Ook bij Freek Jongerman werden de punten gedeeld. Ondertussen had Jacob de Greef een schijf winst afgedwongen  en speelde dit voordeel met zekere hand naar winst toe. Daarmee kwam de tussenstand op 8-4 in Wapenvelds voordeel en hadden we nog 1 punt nodig om de winst veilig te stellen. Dat punt kwam er door de remise van Harry Beekman.

Ook het 1e team van Harderwijk speelde een thuiswedstrijd, tegen Hoogeveen 1, en ook daar hadden de bezoekers een damster in de gelederen. Toeval of niet, maar in het 5e speeluur was er in beide wedstrijden nog 1 partij bezig en dit waren nu net de partijen waarin de dames actief waren. , Alie Beekman was in een nadelig eindspel terecht gekomen, maar wist verlies te voorkomen. (Dat kan ook gezegd worden van de Hoogeveense, waardoor Hoogeveen met 11-9 wist te winnen.)

Door de 10-6 overwinning voert Wapenveld, samen met Kampen en Apeldoorn, de ranglijst aan, met voor alle drie teams het zelfde aantal bordpunten. In de volgende ronde staat trouwens de wedstrijd tussen Apeldoorn en Kampen op het programma.

De totale uitslag en hopelijk ook de partijen zijn te vinden op:

Geplaatst op zondag 3 oktober 2021 door maikel