Zomertoernooi

Jaarlijks wordt in de maanden mei en juni een open damkampioenschap georganiseerd, genaamd zomertoernooi.

Bij het zomertoernooi speelt iedereen door elkaar, maar worden de deelnemers vooraf ingedeeld in een denkbeeldige groep, waarbij onderscheid wordt gemaakt op sterkte. Dit zie je terug in de speeltijd. Bij twee tegenstanders in dezelfde groep, is de speeltijd gelijk. Speelt iemand uit de hoogste groep tegen iemand uit de laagste groep, dan krijgt deze laatste aanzienlijk meer tijd. Omdat niet iedereen goed onder tijdsdruk presteert, levert dit vaak hilarische momenten met verrassende uitslagen op.

Het zomertoernooi is een toernooi waaraan iedereen kan meedoen die het leuk vindt om te dammen. Je hoeft niet lid te zijn van een club.

Moest je vanwege school afhaken, maar lijkt het je wel heel leuk om het af en toe weer eens op te pakken? Of hebt u vroeger veel gedamd en lijkt het u wel wat om die oude hobby op te pakken om mentaal fit te blijven? Kom dan vrijblijvend kijken.

Dit is een mooie gelegenheid om uw / jouw dambord van zolder te halen en het plezier in dammen te herontdekken!!

Er wordt gespeeld in verschillende klassen. De 1e klasse, 2e klasse, 3e klasse en 4e klasse. Het verschil in klassen zit hem in de tijd. Voorbeeld:
1e klasse – 1e klasse = 20min - 20min
1e klasse – 2e klasse = 10min - 30min
1e klasse – 3e klasse = 05min - 35min
1e klasse – 4e klasse = 04min – 36min
2e klasse – 3e klasse = 10min - 30min
2e klasse – 4e klasse = 5min - 35min

Door de wedstrijdleiding worden alle deelnemers vooraf ingedeeld in de 4 klassen. Deze 4 klassen worden echter voor het samenstellen van de wedstrijden gewoon samengevoegd! Pas bij de prijsuitreiking zal hiernaar gekeken worden. Voor elke klasse zijn er 2 prijzen te winnen

We spelen op:
1, 8, 15, 22 en 29 mei en 12, 19 en 26 juni 2016 Op de dinsdag na Pinksteren, 6 juni zullen we een avond hebben met een bijzondere damvariant. Meer informatie daarover volgt.