Schooldammen in Wapenveld groot succes

Woensdag 22 februari is in Wapenveld een van de halve finales schooldammen van Overijssel gehouden. De andere halve finale van Overijssel werd op hetzelfde moment gehouden in Westerhaar. In Wapenveld deden in totaal 20 teams mee uit Kampen, Lelystad, Oldebroek, Oene, Heerde, Wapenveld en Wezep. Na het welkom en openingswoordje van voorzitter Henk van Renselaar van damclub Ons Genoegen uit Wapenveld werd er om half 2 begonnen met de wedstrijden. Aan de gespannen gezichten van de kinderen te zien werd er flink gestreden achter de borden! Ook het vele meegekomen publiek keek gespannen toe hoe hun favorieten het er van af brachten. Na een spannende middag werd om half 5 de eindstand opgemaakt. Elke deelnemer kreeg een herinnering mee in de vorm van een vaantje, daarnaast kregen ze ook een dambord mee om thuis verder te dammen. 12 van de 20 teams mogen zich nu gaan opmaken voor de finale van Overijssel, welke op 22 maart gehouden zal worden in De Heerd in Heerde. Vanuit de halve finale uit Westerhaar zullen 8 teams naar Heerde komen. Deze 20 teams zullen dan gaan spelen om de titel schooldamkampioen van de provincie Overijssel.

Geplaatst op donderdag 23 februari 2023 door Maikel