Eye-t Webdesign/O.G. 1 Voltooit succesvol seizoen in de provinciale competitie

Het eerste team van damclub Eye-T Webdesign/Ons Genoegen heeft het kampioenschap behaald in de regionale competitie. De Wapenvelders wonnen in de slotronde de uitwedstrijd tegen O&O Genemuiden met 9-3.

De bezoekers gingen voortvarend van start. Door een ietwat gelukkige zege van Albert Lusink en duidelijke overwinningen van Rienk van Marle en Geurt Souman kwamen ze op een 0-6 voorsprong. Daar stond tegenover dat op de resterende borden twee Wapenvelders tegen een schijf achterstand aankeken. Hans Striker kon dit niet meer repareren, maar Freek Jongerman zag zijn Houdini-act beloond worden met remise.
In de laatste partij kreeg Maikel van den Esker de terechte beloning voor zijn fraaie positiespel.

Bij aanvang van deze ronde moest OG de koppositie nog delen met SSS Kampen, op dezelfde avond uitkomend tegen Heino. In eerste instantie werd het bericht dat SSS deze wedstrijd verloren had, met enig ongeloof ontvangen. Al snel werd echter duidelijk dat dit geen grap was en OG zich kampioen mocht noemen.

O&O GenemuidenEye-T Webdesign/OG3-9
1Bart BakkerRienk van Marle0-2