1e landelijk wint inhaalwedstrijd

Voor de landelijke competitie had het team van Eye-T Webdesign/OG nog een wedstrijd te spelen tegen Westerhaar 3. Een wedstrijd die eerder niet was doorgegaan wegens personele problemen bij de bezoekers, die ook deze wedstrijd met twee spelers te weinig kwamen opdagen.

Ook de Wapenvelders moesten een aantal vaste krachten missen, maar zij konden de opengevallen plaatsen opvullen met een tweetal jeugdspelers. Deze werden wel zo opgesteld dat de stoelen van hun tegenstanders leeg bleven, waardoor ze zonder te spelen de punten konden incasseren.

Albert Lusink wist tot twee keer toe via een combinatie door te breken naar dam en Jaap Stegeman sloeg toe met een coupe-royal. Henk Mostert, Henk van Renselaar en Bennie Haverkamp wisten hun tegenstander positioneel te overmeesteren.

De mooiste overwinning kwam op naam van Maikel van den Esker. Zijn aanval was zo overweldigend, dat zijn tegenstander, ondanks een gelijk aantal schijven, geen oplossing meer had en zich gewonnen gaf.
De bezoekers kwamen niet verder dan een remise en een overwinning, maar aangezien de betrokken spelers waarschijnlijk helemaal niet opgesteld hadden mogen worden, bestaat de kans dat ook deze uitslagen worden omgezet in overwinningen voor de thuisploeg. In dat geval zou de eindstand 20-0 worden, maar ook 17-3 zijn fraaie cijfers.

Eye-T Webdesign/OGWesterhaar 3Uitslag 17-3
1Kelvin Bakker niet opgekomen2-0