NK dammen 2011 in Wapenveld

Damclub Eye-t webdesign / OG Wapenveld zal in 2011 de organisatie van het NK dammen op zich nemen. In 2011 bestaat de vereniging 75 jaar. Reden om iets bijzonders te ondernemen waarmee kan worden stilgestaan bij een rijk verleden.
NK dammen 2011 in Wapenveld

Na de organisatie NK Aspiranten 2008, de halve finales NK junioren 2009 en welpen 2010 leek het NK 2011 een gelegenheid bij uitstek hiervoor. Een groep vrijwilligers uit de vereniging is al enige tijd bezig met de voorbereidingen en inmiddels is de toestemming van de KNDB verkregen. Tijdens de laatste dag van het NK2010 in Emmen kon worden bekend gemaakt dat Wapenveld in 2011 gastheer zal zijn. De Nederlandse Kampioenschappen zullen van 6 t/m 16 april worden gehouden. Als speellocatie is gekozen voor Groot Stokkert, waar alle benodigde faciliteiten aanwezig zijn.

Alexander Baljakin en Roel Boomstra in 2011 naar Wapenveld
Op 17 april was duidelijk dat Alexander Baljakin de geprolongeerde Nederlands Kampioen was en Roel Boomstra heel verdienstelijk 2e. Daarom werden beide heren direct na de prijsuitreiking door een delegatie van Ons Genoegen met een Wapenvelds pakketje welkom geheten op het toernooi van 2011. Het welkomstpakketje voor de 3e plaats werd weer meegenomen, want daarvoor moest eerst op 1 mei nog een barrage gespeeld worden. Welke andere spelers naar Wapenveld zullen komen, zal in de loop van het nieuwe seizoen duidelijk moeten worden.

De organisatie gaat zich de komende maanden richten op diverse nevenactiviteiten en fondsenwerving om met het NK een gedenkwaardig jubileumjaar te kunnen realiseren.

NK dammen 2011 in WapenveldNK dammen 2011 in WapenveldEr is een website gemaakt voor het NK: www.nkdammen2011.nl

Geplaatst op zaterdag 1 mei 2010 door cor