Geen titel voor Eye-T Webdesign/OG

De dammers van Eye-T Webdesign/OG grepen naast de provinciale titel. De beslissingswedstrijd tegen Hengelo, kampioen van de parallelgroep, ging met 9-3 verloren. Weliswaar was Hengelo voor deze wedstrijd veruit favoriet, maar halverwege zag het daar niet naar uit.

Via een damzetje had Albert Lusink de Wapenvelders op voorsprong gezet, maar Maikel van den Esker moest de gelijkmaker toestaan. De remise aan het bord van Hans Striker werd vooral door zijn tegenstander met opluchting begroet.
Bij deze 3-3 tussenstand hielden de spelers waarvan de partij inmiddels afgelopen was, er ernstig rekening mee dat de titelstrijd via een barrage met sneldammen beslist zou moeten worden. Maar nu kwamen de speelsterkte en ervaring van het Hengelose team tot uiting. De Wapenvelders kwamen ??n voor ??n onder steeds zwaardere druk te staan. Zowel Geurt Souman als Rienk van Marle en Freek Jongerman bezweken uiteindelijk onder die druk. Hierdoor liep de eindstand toch nog onverwacht hoog op.

HengeloEye-T Webdesign/OG 9-3
1Andre NijmeijerGeurt Souman2-0