Vincent Houtjes geslaagd voor Sijbrands zwart

Sinds 18 januari 2010, toen Vincent vol trots zijn diploma Wiersma zwart liet zien, heeft deze 2e jaars welp uit Heerde niet stil gezeten. Vol overgave stortte hij zich op de theorie en oefeningen in de Sijbrands map. Vincent Houtjes geslaagd voor Sijbrands zwart

Samen met zijn trainer Maikel van den Esker zat hij menig vrijdagavond met het boek en een dambord aan de eettafel. In april werd zijn vlijt beloond met Sijbrands wit en op de laatste clubavond van dit seizoen (28 juni jl) dus met zwart.

Haastig spoed is zelden goed, maar Vincent bewijst het tegendeel. Want ondanks de korte periode waarin hij zich door de map heen werkte, wist hij toch maar liefst 29 punten te scoren!!

Het is de bedoeling dat Vincent in het nieuwe seizoen, naast de clubavonden, ook naar een regionale damschool zal gaan om zich daar met leeftijdsgenoten in Roozenburg te verdiepen.

Geplaatst op zaterdag 3 juli 2010 door cor