Michel Stempher in actie in Brunssum, na 9 ronden 11 punten!

Michel Stempher neemt in Brunssum deel aan het internationale zomertoernooi, tevens open NK 2010!Michel Stempher in actie in Brunssum, na 9 ronden 11 punten!

Michel begon erg goed in Limburg met 9 punten uit 5 wedstrijden.
Zeker de remise tegen Ricardo Pierre mag er zijn. Naast deze remise wist hij te winnen van Theo Dijkstra, Gijs Schoenmaker, Ali Fthalla en Fabian Snijder! Morgen wacht de Rus Kalmakov

Via toernooibase zijn de uitslagen en partijen weer na te spelen!
Klik hier

Helaas bleek Kalmakov toch een maatje te groot voor de in Kampen, Tilburg en Wapenveld dammende Michel. De Telegraaf omschijft hem overigens als 'fulltime jeugddammer' (lees hier)

Donderdag wachtte de oudtoernooi winnaar Mike Koopmanschap. Ondanks grote druk wist Michel deze partij nog remise te houden en kwam hij met 10 punten uit 7 wedstrijden op de 6de plaats.

In de voorlaatste ronde wachtte de internationaal meester Daouda Diakite. Michel speelde hier, volgens eigen zeggen "een slechte pot" en verloor jammerlijk.

De laatste ronde lootte hij tegen Wenlong Gao, een Chinees die morgen aantreedt bij Incasso Divisie Young Masters. Dankzij een 'Stempher escape' kon Michel het toernooi besluiten met een remise. Daarmee komt hij op een totaal van 11 punten.
Met deze 11 punten(een +2 score) is hij geeindigd op de 18de plaats en heeft hij een MF-norm behaald.

Geplaatst op zondag 8 augustus 2010 door Erik