Albert Lusink wint zomerdamtoernooi

Het zomertoernooi van damclub ?Ons Genoegen? in Wapenveld is gewonnen door Albert Lusink. De Zwollenaar won op de slotavond alle drie partijen en werd daarmee onbereikbaar voor de concurrentie.

Freek Jongerman, uit Heerde kwam tot 5 punten en legde daarmee beslag op de 2e prijs. Ook Harry Beekman (Hattemerbroek) scoorde deze avond 6 punten en steeg daarmee naar de 3e plaats.

Deze avond werd ook een rechtstreeks duel tussen de leiders in de B-groep gespeeld. Arie Hup (Kampen) won van Gerrit Frelink (Wapenveld) en werd daarmee groepswinnaar. Jeugdspeler Rik Hakvoort zag zijn inhaalrace, hij scoorde voor de 2e avond op rij 6 punten, stranden op de 3e plaats.

In de C-groep was Richard van Rijssen (Hattemerbroek) al zeker van de 1e plaats. Het zilver was voor zijn clubgenoot Albert Jan Plakmeijer. De jongste deelnemer, Vincent Houtjes uit Heerde, werd in deze klasse knap derde.

Voor het opmaken van de eindstand werd van iedere deelnemer de slechtste avond geschrapt.

De stand aan kop:

1Albert Lusink (Zwolle)41 puntenna aftrek 37 punten