Eye-T webdesign/OG verliest eerste wedstrijd

Voor de eerste wedstrijd in de landelijke competitie moest het eerste team afreizen naar Lelystad, waar een zeer sterke tegenstander wachtte.

De eerste die daar achter kwam was onze debutant op dit niveau, Jaap Stegeman, die door een effectief zetje werd gevloerd. De gelijkmaker kwam van Freek Jongerman, die een prima partij beloond zag worden met twee punten. Na remises van Aalt Mostert en Gertie van Renselaar kwam de thuisploeg opnieuw op voorsprong, doordat Erik Bakker niet opgewassen was tegen zijn tegenstander.

Bij het bord van Henk van Renselaar was Sinterklaas vroeg dit jaar. Eerst gaf zijn tegenstander simpel een schijf weg, maar nadat Henk eerst een simpele winst had gemist, verloor hij zelfs nog. Albert Lusink nam teveel risico en kreeg het lid op zijn neus.
Daarmee was het pleit al beslecht. Gerard Blok en Maikel van den Esker kwamen nog tot remise en bijna traditiegetrouw zat toen alleen Jan Lammers nog achter zijn bord. Hoewel hij de hele partij wel voordeel had, was er toch wat medewerking van zijn tegenstander voor nodig om de overwinning te behalen.

Bekijk de individuele partijen klik hier

Geplaatst op zondag 20 september 2009 door cor