2e team houdt hoofd koel in Hoorn

Een uitwedstrijd? Met een megareis van bijna 10 minuten arriveerden we bij damclub Hoorn Heerde, om kwart over 7 was er slechts 1 lid aanwezig dus we moesten even geduld hebben. Langzaam stroomde het Caf? de Brug vol met dammers.

Voor de meeste van ons was het een weerzien met veel bekenden en meester Koetsier wist ons te vertellen van welke muziek Geertjan altijd heeft gehouden. Geertjan was vroeger helemaal Lyrisch van Bach, of dat nog zo is weten we niet, wel vroeg Geertjan de moderne muziek die op de achtergrond draaide uit te zetten.

De wedstrijd zelf dan, we waren van te voren gewaarschuwd doordat Hoorn Heerde ook al 2 overwinningen had gehaald en ondermeer Lelystad had verslagen dus geconcentreerd aan de bak was de opdracht. Heel lang bleef de wedstrijd dan ook in evenwicht. Gertie was de eerste die kon profiteren in iets betere stand maar met minder tijd kon hij een zetje nemen die direct winst opleverde.
Toen was het de beurt aan Beekhof die er opnieuw een spektakel van maakte door bij het slaan een schijf te vergeten, toen zijn tegenstander de remise 1x miste wist Gerritjan het toch nog goed af te maken en te winnen.

Erik had ondertussen wel wat voordeel maar hij stond voor een aantal lastige beslissingen met nog 15 min voor 18 zetten...zijn tegenstander had gelukkig ook niet veel tijd dus de spanning liep op. Uiteindelijk kon Erik met 5 om 3 doorbreken naar dam en even later de winst binnenhalen.

Bij Geertjan was de muziek er intussen ook aardig uit en daarom werd er maar tot remise besloten. De opening was voor meester Koetsier maar later kon Geertjan een aardig deuntje meespelen.
Paul speelde vol op de aanval. Zijn vrouwelijke tegenstander kon dit wel waarderen en deed niet voor Paul onder. Toen de kruitdampen waren opgestegen werd dan ook maar voor remise gekozen.

Martinus was deze wedstrijd als afstopper in dienst van het team en wist zich prima staande te houden aan het eerste bord. Doordat hij constant druk op zijn tegenstander wist te zetten voorkwam hij dat het klassiek werd waardoor hij voordeel hield. Aan het eind was de tijdnood de oorzaak dat het toch remise werd.

Al met al een uitstekend resultaat van het 2de team wat hiermee alleen aan kop komt!

Hoorn Heerde 1- Eye-t Webdesign/OG 23 - 9

1. B. Brummelkamp - M. Regterschot1-1 (6)
2. H. v. Ommen - E. Bakker0-2 (3)
3. B. Harms - G. v. Renselaar0-2 (1)