Damclub Ons Genoegen

Damclub Eye-T Webdesign / Ons Genoegen Wapenveld bestaat sinds 1936. De club heeft een gezellige, goed bezochte clubavond op de maandag en is daarnaast landelijk en provinciaal actief. Diverse leden dammen daarnaast op verschillende toernooien in binnen- en buitenland.Damclub Ons Genoegen

Op 14 februari 1936 werd de damclub in Wapenveld opgericht, hij kreeg als naam Ons Genoegen, dammen deed en doet men allereerst voor het plezier dus vandaar die naam. De vereniging bestaat momenteel uit zo´n 40 leden en komt met 4 teams uit in de verschillende bondscompetitie's.

Het eerste team speelt al jaren op nationaal niveau en komt uit in de 2e klasse B.
Het 2e team komt uit in de hoofdklasse provinciaal west en is een goede middenmoter. Het 3e team speelt in de 1e klasse west provinciaal. Sinds seizoen 2016/2017 hebben wij, vanwege gestage groei, ook een 4e team opgericht, waarmee onze nieuwe leden meer speel- en wedstrijdervaring kunnen opdoen. Dit team (4-tal) komt uit in de 2e klasse west

Samenstelling van deze teams gebeurt hoofdzakelijk d.m.v. een onderlinge competitie die elke maandagavond op de clubavond wordt afgewerkt.

Verder nemen één of meerdere teams vaak deel aan rapidtoernooien en bekertoernooien en individueel doen spelers ook nog mee aan diverse damdagen, zomertoernooien of een Overijssels kampioenschap.

De jeugd:
Sinds mei/juni 2002 is de damclub zeer actief om de jeugd aan het dammen te krijgen in Wapenveld. Jarenlang was er alleen een schooldamtoernooi en verder eigenlijk niets op de damclub zelf! Middels de oprichting van een jeugdcommissie is er door een 5-tal leden een start gemaakt om het voor de jeugd interessant te maken om lid te worden van onze club. Inmiddels kunnen we spreken van een succes. Want naast de huidige goed presterende jeugdleden is een aantal daarvan inmiddels ook actief bij de senioren. Hoogtepunt voor het jeugdbeleid van de club was de Nederlandse jeugdtitel van Vincent Houtjes bij het gewoon dammen in 2010 en bij het sneldammen in 2011 en 2014.

In principe komt de jeugd iedere maandagavond vanaf 18.30uur in actie en vanaf omstreeks 19.30 uur ook de senioren. Er is echter regelmatig wisselende opkomst van jeugdspelers, dus wellich goed om vooraf contact op te nemen met Maikel v.d. Esker.

Dit alles vindt plaats in speelzaal De Rots.
Kwartelweg 9
8191 XE Wapenveld
Tel. 038-4479387

Damclub Ons Genoegen Damclub Ons Genoegen Damclub Ons Genoegen Damclub Ons Genoegen