Digitale clubavond verstoord

Voor de clubavond van 10 januari was het de bedoeling om weer eens bij te praten via Skype, maar dat liep anders.

Op de digitale clubavonden wordt meestal onderling gedamd, maar een enkele keer wordt dit ingewisseld voor een groepsgesprek/training via skype. Ook op deze maandag was dat de bedoeling, maar dat ging niet zoals gepland.

Om te beginnen kreeg Rienk van Marle, die op deze avonden de organisatie voor zijn rekening neemt, maar 2 aanmeldingen, van Martinus Regterschot en Albert Lusink. Normaal gesproken zijn er meer spelers die hieraan met veel plezier en interesse aan meedoen. Onbekend is waarom ze het dit keer lieten afweten.

Maar goed, ook met zijn 3-en kan het een leuke avond worden, dus werd er gewoon gestart. Alleen was er net begonnen met de inleidende gesprekken, toen er wat onverwachts gebeurde. Rienk van Marle kreeg bezoek van een tweetal oude studievrienden, die hem kwamen feliciteren met zijn 50e verjaardag, een dag eerder. Uiteraard kon Rienk ze niet gelijk weer wegsturen en omdat hij zichzelf ook niet in tweeën kan delen zag hij zich gedwongen om skype even te verlaten. Omdat de mogelijkheid bestond dat Rienk later nog terug zou komen bleven beide anderen nog even praten, om daarna nog een paar partijtjes te spelen. Maar toen duidelijk werd dat een terugkeer van Rienk er niet meer inzat, vonden zij het wel genoeg geweest. Fragmenten uit de gespeelde partijtjes zijn niet de moeite waard om hier te laten zien.

Zo verliep deze avond niet zoals de bedoeling was. Zoiets zou ook kunnen gebeuren bij de mensen die in deze tijd thuis werken. Eigenlijk moeten we er maar gewoon de humor van inzien. En we doen het vast nog wel een keer over.

Geplaatst op dinsdag 11 januari 2022 door maikel