Het 2de team heeft de titel bijna in de knip!

Het 2de team blijft winnen en heeft de titel bijna in de knip. Maar gemakkelijk ging het opnieuw niet. De mannen van Genemuiden lieten ons keihard werken en ze zijn absoluut een goed team. Ze konden tegen 1 ding niet op, zeiden ze. Dat was het teamgevoel van ons met de shirts!

De start was veel belovend. Op de meeste borden stond een iets voordeligere stand. Maar ja winnen valt niet altijd mee. Gertie wist door te breken met een mooie combinatie naar dam en werd nog even extra geholpen toen zijn tegenstander de voorpost opofferde. Daarna was het een kwestie van zorgvuldig uitspelen wat Gertie ook deed.
Toch was hij niet het eerste uit want Paul had de aanval geopend op de lange vleugel en wist door een dubbeloffer door te breken naar dam. Alleen zijn tegenstander had genoeg compensatie waardoor het een remise werd. Daarna ging het mis met een vorstverlet vierende varkenshandelaar. Hij zette het hele bord in de brand maar kreeg een vervelend zetje om de oren terwijl hij heel mooi in de aanval was. Er was niets meer aan te redden en dus was de stand weer gelijk.

Geertjan had hele wisselende kansen maar in eindspel kreeg hij het betere van het spel. Toch was ook hier het voordeel niet groot genoeg. Onze invaller Rienk had heel lang niet echt iets om te spreken van 'gaan voor de winst'. Maar in het eindspel kwam er toch nog een voordeeltje die hij netjes afrondde met winst.

Erik had de langste parti. Hij had veel voordeel maar kon de winst niet vinden. Of het erin heeft gezeten? Vast wel! Maar het werd toch remise.

Daarmee een 7-5 overwinning voor ons. Nu kan het bijna niet meer misgaan. 6-6 is altijd genoeg en bij verlies zijn we afhankelijk van de wedstrijd Hoorn Heerde tegen O&O2. De laatstgenoemde heeft een achterstand van 6 bordpunten en 2 wedstrijdpunten. Verliezen we dus met 7-5 dan kan O&O door een 12-0 overwinning de titel alsnog binnen halen.

Over 2 weken zullen we het precies weten in de thuiswedstrijd tegen NGKZ uit Hattemerbroek.

De uitslagen:

O&O 2 Genemuiden - Eye-t Webdesign/O.G. 2 Wapenveld5-7
1.J. Meiresonne - R. v. Marle 0-2(5)
2.S. v. Dalfsen - E.J. Bakker 1-1(6)
3.J. Heutink - J.P. Borreman 1-1(1)
4.J.W. Bakker - H. v. Renselaar 2-0 (3)
5.Henri Heutink - G. v. Renselaar 0-2 (2)
6.W. Speksnijder - G.J. Smit 1-1 (4)

Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 door cor